Foretaksinformasjon:
Savanna Metro AS
Markedsføringsnavn/ nettbutikk: Indezi/ www.indezi.no
Fortaksnummer: 915731317
Strømbråtenveien 3, 1555 Son
E-post: post@indezi.no
Telefonnummer: +47 98894747
1: Generelt:
Disse salgsbetingelsene gjelder for salg av produkter fra nettbutikken www.indezi.no til forbrukere. Salgsbetingelsene og produktinformasjonen som fremkommer på nettsiden, utgjør avtalegrunnlaget for kjøpet.
For å handle på indezi.no må du være over 18 år eller vise godkjenning fra en foresatt.
Vi sender kun til kunder i Norge unntatt Svalbard/ Jan Mayen.
Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven. Disse er tilgjengelige på lovdata.no.
Selskapet Savanna Metro AS med markedsføringsnavnet Indezi, omtales i det følgende som selger/ selgeren. Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og blir betegnet i det følgende som kjøper/ kjøperen.
2: Produktinformasjon og pris:
Alle produkter som selges på indezi.no har produktpresentasjon og bilder som til sammen skal gi så et så riktig og utfyllende inntrykk av produktet som mulig. Vi gjør imidlertid oppmerksom på at produktene fra Indezi hovedsakelig er laget for hånd, og at skinnet i skinnproduktene er behandlet på en slik måte at de naturlige variasjonene i overflaten er ivaretatt. Dette innebærer at hvert eneste produkt fra indezi er unikt, og det vil alltid være små avvik fra produkt til produkt.
Alle priser oppgitt på indezi.no er i norske kroner, og inkludert eventuelle avgifter som MVA. Den oppgitte totalprisen for varen og tjenester når kjøpet gjennomføres er den prisen kjøper skal betale, inkludert frakt.
3: Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren. Avtalen blir gjort gyldig i det kjøperen trykker knappen "Bekreft" i kassen. For å gjennomføre kjøpet må kunden krysse av på at salgsbetingelsene er lest og godtatt.
Før varene sendes til deg sender vi en ordrebekreftelse til mailadressen du har oppgitt ved bestillingen. Kjøper oppfordres til å sjekke at alle detaljer stemmer, og melde fra til post@indezi.no snarest mulig dersom det er feil eller mangler ved ordrebekreftelsen.
Avbestilling eller endring av bestillingen må gjøres så raskt som mulig etter at bestillingen er gjennomført. Send en e-post med ordrenummer til post@indezi.no.
Avtalen er ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren, i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
Selger forbeholder seg retten til å heve et kjøp dersom det finnes mistanke om bedrageri.
4: Betaling, Personopplysninger og kortinformasjon
Betaling skjer enten med Visa, MasterCard eller Vipps.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet når varen er sendt.
Indezi.no behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Vi henter bare inn de personopplysningene som er nødvendige for å gjennomføre våre forpliktelser etter avtalen. Disse opplysningene vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne registre.
Les vår personvernerklæring her
Når du handler med kort på Indezi.no, blir betalingen behandlet av Netaxept, som er en sikker, elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.
Vipps fra DNB kommer opp som et av betalingsalternativene i Nets-vinduet. Vipps-betalinger gjort via indezi.no blir behandlet videre av Netaxept på linje med andre kredittkortbetalinger. Les mer om Vipps her.
5: Levering
Alle pakker fra Indezi leveres med Bring. Normal leveringstid er 2 - 5 virkedager etter at varen er sendt fra oss. Med mindre annet er avtalt sendes varen fra Indezi senest to virkedager etter at bestillingen er mottatt, under forbehold om at varen er på lager. Vi sender kun pakker i Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Pakkene blir, avhengig av størrelse, sendt som pakke i posten eller som sporbar klimanøytral servicepakke. Er pakken for stor til å legges i postkassen, blir kjøper varslet på SMS eller e-post om at pakken kan hentes på postkontor eller post i butikk.
For å hente ut/motta pakken kreves det alltid at du kan vise gyldig legitimasjon. Pakker som ikke er avhentet innen 14 dager blir returnert til Indezi. For pakker som ikke hentes, faktureres et beløp tilsvarende de kostnadene vi har for å få pakken fraktet i retur til oss.
Dersom din ordre ikke kan sendes til avtalt tid har du rett til å heve kjøpet.
Hvis pakken og/eller innholdet er transportskadet når du mottar pakken, må du melde det direkte til utleveringsstedet, eller til oss hvis varen ble levert i din postkasse.
Dersom en pakke forsvinner under transporten må du melde fra om dette til post@indezi.no så snart du har mistanke om at så har skjedd.
Dersom du opplever forsinkelser ved levering har du anledning til å avbestille din ordre uten kostnad. Vi har ingen mulighet til å tilby noen form av erstatning på grunn av forsinkelse.
Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt varen. Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert.
Vi går god for at varene er i henhold til avtale ved levering. Skulle du likevel motta en defekt eller feil vare må du snarest, og innen 14 dager, ta kontakt med oss på post@indezi.no
6: Angrerett
Du har alltid 14 dagers fri bytte- og returrett. Varen som returneres, må være ubrukt og fremstå som ny. Originalemballasjen og eventuelle merkelapper skal legges ved returen. Om varen er returnert i uforsvarlig stand kan refusjon nektes.
Varen returneres sammen med utfylt angrerettskjema. Kunden får skjemaet tilsendt fra selgeren, og kan også lastes ned fra signform.no. Ved retur benytter du den ferdigadresserte blanketten som du finner vedlagt forsendelsen. Returfrakt er betalt av indezi.no, under forutsetning av at du bruker vedlagt blankett og fyller inn gjeldende portokode som du får tilsendt ved henvendelse til selger.
Selger forbeholder seg retten til å avvise bruk av angrerett dersom varen fremstår som brukt eller på andre måter skadet i forbindelse med kundens kontakt med produktet.
Når returen er registrert hos oss, og varen tilfredsstiller våre returkrav blir kjøpesummen tilbakeført til din konto.
Dersom kjøper ikke har mottatt angreskjema skriftlig på papir eller annet varig medium som e-post, CD eller DVD, utvides angrefristen til tre måneder. Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp. Salg til foretak innbefattes ikke av forbrukerkjøpsloven.
7: Reklamasjon
Selger forholder seg til Forbrukerrådets retningslinjer for reklamasjon. Kjøper må gi beskjed innen to måneder etter at feilen eller mangelen ble eller burde ha blitt oppdaget. Dersom du reklamerer på din vare på grunn av en skade eller feil på varen så gjør vi en manuell bedømming. Vi kan også komme til å kreve å få varen sendt til oss dersom det er behov for det. Første forpliktelse for oss ved en reklamasjon er å rette opp feilen. Dersom dette ikke er mulig erstatter vi det skadede produktet med et nytt produkt, så fremt reklamasjonen blir godkjent. Dersom vi ikke har mulighet til å kunne gi deg samme vare i erstatning har du rett til å heve kjøpet og få pengene betalt tilbake. Tilbakebetaling skjer normalt i løpet av 14 arbeidsdager fra vi har mottatt og godkjent reklamasjonen. Vi kan kun betale tilbake via samme betalingsmåte og til samme konto som ble benyttet da kjøpet ble gjennomført.
8: Konflikt
Klager skal rettes til selger innen rimelig tid. Vi vil alltid forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 40 05 00 eller www.forbrukerradet.no.